Datenbank evi-logo
Suchen Sie über die Textsuche und/oder die Kategorien nach passender Literatur. Die Einzelwortsuche führt zum besten Suchergebnis. Probieren Sie unterschiedliche Kombinationen aus.
-
Sprache als Schlüsselkompetenz für Bildungsprozesse
Vorstellung interdisziplinärer Forschungsergebnisse mit Blick auf die logopädische Arbeit in inklusiven Settings
2024 | Karin Berendes
-
Kommunikative Partizipation als Brücke zur Teilhabe
Förderung der kommunikativen Kompetenz von Kindern im Alter 4-7 Jahre mit dem SPRINT-Konzept
2024 | Karoline Sammann
-
Standardized Measures Used Regularly by Speech-Language Pathologists when Assessing the Language Abilities of School-Aged Children
A Survey
2023 | Deborah Denman; Reinie Cordier ;Natalie Munro; Jae-Hyun Kim; Renée Speyer
-
Pilotprojekt EGUBE – „Eltern gut begleitet?“
Wie Eltern den Weg zur therapeutischen Versorgung ihrer Kinder erleben
2023 | Stephanie Rupp & Hanna Schwendemann
-
Phonological Verbal Fluency Test for Russian-Speaking Children
2023 | Sofia Mironets; Alena Deviaterikova; Elena Glebova; Vladimir Kasatkin
-
Reliability of the Critical Thinking in Communication Science and Disorders: A Content-Specific Critical Thinking Assessment
2023 | Morris, R. J.; Gorham-Rowan, M. M.; Carter, M. D.; Battaglia, D.; Olmsted, L. M.
-
Comparing the Temporal Aspects of Velopharyngeal Closure in Children with and without Cleft Palate
2023 | Ozkan, H.B., Kulak Kayikci, M.E., Gunaydin, R.O. & Ozgur, F.F.
-
Multidisciplinary Perspectives on Automatic Analysis of Children's Language Samples: Where Do We Go grom Here?
2023 | Lüdtke, U., Bornman, J., de Wet, F., Heid, U., Ostermann, J., Rumberg, L., van der Linde, J. & Ehlert, H.
-
Sprachdiagnostik im Jugendalter
Welche Möglichkeiten gibt es im deutschsprachigen Raum? Leipziger Sprach-Instrumentarium Jugend (LSI.J) und Clinical Evaluation of Language Fundamentals (CELF-5) im Vergleich
2022 | Carina D. Krause & Danièle Pino
-
Bildungssprache im Grundschulalter
Relevanz von vorschulischem Wortschatz, Grammatik und Arbeitsgedächtnis für die weitere bildungssprachliche Entwicklung bei Kindern der Dortmunder Längsschnittstudie
2022 | Eva Wimmer, Anna-Lena Scherger & Ute Ritterfeld
-
Broad Autism Phenotype Traits in Parents of Children with Language Impairments: A Comparative Study
2022 | Kiruthika, D.L. & Tiwari, S.
-
Cultural and Linguistic Practice with Children with Developmental Language Disorder: Findings from an International Practitioner Survey
2021 | Stankova, M. et. al.
-
Why Clinicians Choose Their Language Intervention Approach: An International Perspective on Intervention for Children with Developmental Language Disorder
2021 | Forsythe, R., Murphy. C.-A., Tulip, J. & Law, J.
-
Technical Reading and Writing Skills and Their Relationship with Linguistic Processes in Children with a Cleft (Lap and) Palate: A Comparison with Peers
2021 | Alighieri, C., Bettens, K., Adriaansen, A., Nevenjans, E., Mailfroid, A. & Van Lierde, K.
-
Language Development in Turkish-Dutch Bilingual Children
2021 | D´haeseleer, E., Daelman, J.m Antinkamis, F., Smet, A.-S., Ryckaert, E. & Van Lierde, K.
-
Literacy Profile of Children with Language Impairment: Evidence from an Alphasyllabary
2021 | Tiwari, S., Karanth, P., Suresh, K. & Krishnan, G.
-
Can You Understand Your Child? Reliability and Validity of a Parent Questionnaire: The Intelligibility in Context Scale: Italian
2021 | Piazzalunga, S., Salerni, N., Limarzi, S., Fassina, S. & Schindler, A.
-
Morpholexical Processes in Children with Autism Spectrum Disorder: Evidence from Artificial Word Learning
2021 | Ferman, S.
-
Colorful Semantics in Cypriot-Greek-Speaking Children with Autism Spectrum Disorder
2021 | Christopoulou, M., Voniati, L., Drosos, K., Armostis, S.
-
The Relationship between Feeding and Non-Nutritive Sucking Behaviours and Speech Sound Development: A Systematic Review
2021 | Burr, S., Harding, S. Wren, Y. & Deave, T.